Ο Ντέιβιντ Λιντς, η δημιουργικότητα και ο διαλογισμός


Κάποιες φράσεις του Ντέιβιντ Λιντς που μου προκάλεσαν ιδιαίτερη εντύπωση και προβληματισμό:
Η ΨΥΧΟΘΕΡΑΠΕΙΑ ΕΧΘΡΟΣ ΤΗΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑΣ;

«Οταν ρώτησα τον ψυχαναλυτή μου αν η ψυχανάλυση μπορεί να επηρεάσει τη δημιουργικότητά μου και αυτός μου απάντησε θετικά, του άφησα ένα τσεκ και δεν ξαναγύρισα».
ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΟΥΜΕ ΜΕ ΤΟ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑ 'Η ΜΟΝΟ ΜΕ ΤΗ ΛΟΓΙΚΗ;

— Στο καινούργιο σας βιβλίο λέτε ότι «οι θεατές καταλαβαίνουν πάντα περισσότερα από όσο νομίζουν»… Εξηγήστε μας τι εννοείτε.

— Ο θεατής καταλαβαίνει διαισθητικά και χωρίς να το ελέγχει. Καταλαβαίνει με το συναίσθημα. Πολλοί άνθρωποι δεν εμπιστεύονται τη διαίσθησή τους και ενοχλούνται όταν νομίζουν ότι κάτι δεν βγάζει νόημα με τη λογική. Αλλά εγώ πιστεύω ότι ο καθένας πάντα βγάζει ένα συμπέρασμα δικό του. Δεν υπάρχει σωστό ή λάθος, είναι τελείως προσωπικό το θέμα.

— Και ίσως επειδή δεν μπορούν με λέξεις να εξηγήσουν τι σημαίνει γι’ αυτούς, τελικά νομίζουν ότι δεν σημαίνει τίποτα.

— Ακριβώς. Οι λέξεις είναι μερικές φορές μία υπερτιμημένη αξία. Κυρίως όταν προσπαθούμε να προσδιορίσουμε κάτι το αφηρημένο, οι λέξεις μπορούν να μας αποσυντονίσουν.

Ο ΔΙΑΛΟΓΙΣΜΟΣ ΚΑΙ Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ

Ο διαλογισμός είναι μία τεχνική. Οταν κάνω διαλογισμό και φτάνω σε κάποιο «βάθος», νιώθω ότι μου δίνεται η ευκαιρία να επισκεφτώ το βαθύτερο επίπεδο της ύπαρξής μου. Αυτό είναι το υπερβατικό επίπεδο. Μοιάζει με έναν απέραντο ωκεανό. Νιώθω σε εγρήγορση, νιώθω ολόκληρος. Με τα χρόνια, ο ωκεανός αυτός έχει βαθύνει και η συνείδησή μου έχει απελευθερωθεί από το φόβο, το μίσος, το άγχος και τις αρνητικές σκέψεις. Ετσι όταν δουλεύω, αισθάνομαι μεγαλύτερη ελευθερία και εποικοδομητική ενέργεια. Η δημιουργία αρχίζει να ρέει σαν ποτάμι. Είναι ένα πραγματικά όμορφο συναίσθημα το οποίο έχει εμπλουτίσει την καριέρα μου και σε γενικότερες γραμμές τη ζωή μου. Οι ιδέες για δημιουργία κολυμπούν στο βάθος του ωκεανού σαν πολύχρωμα ψάρια, το μόνο που μένει είναι να «πιάσω» ένα απο αυτά τα ψάρια…

Σχόλια