Ο κολοσσός της Disney είχε κυκλοφορήσει εδώ και αρκετά χρόνια σε όλο τον κόσμο σειρά από βιντεοπαιχνίδια, βιβλία, κτλ με πρόφαση ότι αυτά θα αυξήσουν την ευφυία ή δημιουργικότητα των παιδιών. Ωστόσο, φαίνεται πώς το κοινό παραπλανήθηκε, σε ό,τι τουλάχιστον αφορά τα προϊόντα που βασίζονται σε ηλεκτρονικά μέσα.
Πρόκειται για τις σειρές «Βaby Εinstein», «Βaby Μozart», «Βaby Galileo» και «Βaby Shakespeare», που απευθύνονται σε βρέφη κάτω των 2 ετών. Στις ΗΠΑ, 1 στα 3 βρέφη ηλικίας 6 μηνών έως 2 ετών έχει δει κάποιο από τα dvd της σειράς. Καθώς αποδείχτηκε ότι τα βιντεοπαιχνίδια και dvd δεν ήταν εκπαιδευτικά, η εταιρεία προέβη σε αποζημίωση των καταναλωτών. Η εταιρεία παραδέχτηκε ότι τίποτα δεν μπορεί να ανταγωνιστεί την πραγματική εμπειρία της ζωής και τα ηλεκτρονικά μέσα δεν μπορούν να υποκαταστήσουν την πολυτιμότατη ανθρώπινη επαφή με τους γονείς. Μάλιστα, εκτός από τις δηλώσεις ψυχολόγων, έγινε και αντίστοιχη έρευνα στο πανεπιστήμιο της Ουάσιγκτον, που ανέφεραν αντίθετα αποτελέσματα, ότι δηλαδή τα "εκπαιδευτικά" αυτά προγράμματα μετατρέπουν τα βρέφη-νήπια σε παθητικούς θεατές, και αυτή η αδράνεια και παθητικότητα επιβραδύνει τη διανοητική τους ανάπτυξη.
Γενικότερα, όσες έρευνες διεξάγονται σε διάφορα πανεπιστήμια του κόσμου βγάζουν κατηγορηματικά συμπεράσματα: η τηλεόραση βλάπτει σοβαρότατα τη διανοητική ανάπτυξη των παιδιών και ιδίως των παιδιών κάτω των 2 ετών.
Αντίθετα, το ενεργό παιχνίδι και οι δραστηριότητες που συμπεριλαμβάνουν κοινωνικές επαφές επιβοηθούν την γλωσσική, σωματική, κοινωνική ανάπτυξη, τις ικανότητες συγκέντρωσης, την παρατηρητικότητα. Στο παιχνίδι των βρεφών, τίποτα δεν μπορεί να υποκαταστήσει την ανάγνωση ενός βιβλίου ή το ενεργό παιχνίδι παρέα με τον γονιό.
Πρόκειται για τις σειρές «Βaby Εinstein», «Βaby Μozart», «Βaby Galileo» και «Βaby Shakespeare», που απευθύνονται σε βρέφη κάτω των 2 ετών. Στις ΗΠΑ, 1 στα 3 βρέφη ηλικίας 6 μηνών έως 2 ετών έχει δει κάποιο από τα dvd της σειράς. Καθώς αποδείχτηκε ότι τα βιντεοπαιχνίδια και dvd δεν ήταν εκπαιδευτικά, η εταιρεία προέβη σε αποζημίωση των καταναλωτών. Η εταιρεία παραδέχτηκε ότι τίποτα δεν μπορεί να ανταγωνιστεί την πραγματική εμπειρία της ζωής και τα ηλεκτρονικά μέσα δεν μπορούν να υποκαταστήσουν την πολυτιμότατη ανθρώπινη επαφή με τους γονείς. Μάλιστα, εκτός από τις δηλώσεις ψυχολόγων, έγινε και αντίστοιχη έρευνα στο πανεπιστήμιο της Ουάσιγκτον, που ανέφεραν αντίθετα αποτελέσματα, ότι δηλαδή τα "εκπαιδευτικά" αυτά προγράμματα μετατρέπουν τα βρέφη-νήπια σε παθητικούς θεατές, και αυτή η αδράνεια και παθητικότητα επιβραδύνει τη διανοητική τους ανάπτυξη.
Γενικότερα, όσες έρευνες διεξάγονται σε διάφορα πανεπιστήμια του κόσμου βγάζουν κατηγορηματικά συμπεράσματα: η τηλεόραση βλάπτει σοβαρότατα τη διανοητική ανάπτυξη των παιδιών και ιδίως των παιδιών κάτω των 2 ετών.
Αντίθετα, το ενεργό παιχνίδι και οι δραστηριότητες που συμπεριλαμβάνουν κοινωνικές επαφές επιβοηθούν την γλωσσική, σωματική, κοινωνική ανάπτυξη, τις ικανότητες συγκέντρωσης, την παρατηρητικότητα. Στο παιχνίδι των βρεφών, τίποτα δεν μπορεί να υποκαταστήσει την ανάγνωση ενός βιβλίου ή το ενεργό παιχνίδι παρέα με τον γονιό.
Σχόλια