Βιντεοπαιχνίδια και άσκηση δημιουργικότητας;

Παραθέτω ένα άρθρο για τα ευρήματα μελέτης σχετικά με τις επιδράσεις των βιντεοπαιχνιδιών (οι υπογραμμίσεις δικές μου):

Τη δημιουργικότητα των παιδιών τονώνουν τα βιντεοπαιχνίδια, υποστηρίζει τώρα νέα αμερικανική μελέτη. Τα ανατρεπτικά ευρήματα, που έρχονται να δώσουν έναν θετικό «πόντο» στο μέχρι τώρα αρνητικό σκορ των ηλεκτρονικών παιχνιδιών, ανήκουν στους ερευνητές του Πανεπιστημίου του Μίσιγκαν.  

Στη μελέτη, η οποία πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος Παιδιά και Τεχνολογία, έλαβαν μέρος περίπου 500 παιδιά ηλικίας 12 ετών.
Μια εικόνα, χίλιες λέξεις
Οι ερευνητές κατέγραψαν την καθημερινή σχέση των μαθητών με τις νέες τεχνολογίες, και συγκεκριμένα τη συχνότητα με την οποία χρησιμοποιούσαν τις διαφορετικές μορφές τους. Στη συνέχεια, με τη βοήθεια ενός ειδικού τεστ – το λεγόμενο Torrance Test of Creativity - αξιολόγησαν τα επίπεδα της δημιουργικότητάς τους.
Ανάμεσα στις διάφορες δραστηριότητες του τεστ, ήταν και η δημιουργία μιας «ενδιαφέρουσας και συναρπαστικής» ζωγραφιάς βασιζόμενης σε ένα καμπυλωτό σχήμα. Έπειτα, οι μικροί καλλιτέχνες έπρεπε να δώσουν έναν τίτλο και να γράψουν μια σύντομη ιστοριούλα που να συνοδεύει το έργο τους.
Καλύτερες οι επιδόσεις των  νεαρών παικτών
Σε γενικές γραμμές, οι ειδικοί διαπίστωσαν ότι τα παιδιά που έπαιζαν βιντεοπαιχνίδια εμφάνιζαν μεγαλύτερα επίπεδα δημιουργικότητας, συγκριτικά με όσα επέλεγαν να ασχοληθούν με κάποια άλλη μορφή τεχνολογίας.

Από τα αναλυτικά στοιχεία που συνέλεξαν οι ερευνητές φάνηκε ότι τα αγόρια έτειναν να παίζουν βιντεοπαιχνίδια με στοιχεία βίας ή αθλητικό χαρακτήρα, ενώ τα κορίτσια επέλεγαν διαδραστικά παιχνίδια. Παρά τον συγκεκριμένο διαχωρισμό μεταξύ των δύο φύλων ωστόσο, η επίδραση των βιντεοπαιχνιδιών στη δημιουργικότητα των παιδιών (αγοριών-κοριτσιών) φάνηκε να είναι η ίδια.
Νέα βιντεοπαιχνίδια με στόχο τη δημιουργικότητα
Τα νέα ευρήματα, κατά τους ειδικούς, θα μπορούσαν ενδεχομένως να δώσουν το έναυσμα σε σχεδιαστές βιντεοπαιχνιδιών για τη δημιουργία νέων τίτλων που να ενισχύουν ακόμη περισσότερο τις δημιουργικές ικανότητες των παιδιών.
«Θα μπορούσαν, για παράδειγμα, να σχεδιάσουν βιντεοπαιχνίδια τα οποία να ενισχύουν την ανάπτυξη των δημιουργικών ικανοτήτων των παιδιών, διατηρώντας παράλληλα τον διασκεδαστικό τους χαρακτήρα» υπογραμμίζει η επικεφαλής της μελέτης και καθηγήτρια ψυχολογίας Λίντα Τζάκσον.
«Μια νέα γενιά βιντεοπαιχνιδιών ενδεχομένως να έφερνε πιο κοντά την εκπαίδευση με την ψυχαγωγία» καταλήγει η ειδικός.

Σχόλια