Αντιγράφω νεότερα ευρήματα από ένα άρθρο σχετικά με τη συσχέτιση μεταξύ διατροφής και παιδικής νοημοσύνης:
Η σωστή διατροφή ενός παιδιού, με αυξημένη κατανάλωση φαγητών πλούσια σε ωμέγα-3 λιπαρά, και η εγγραφή του σε νηπιαγωγείο με καλό εκπαιδευτικό σύστημα έχουν αποδειχθεί αποτελεσματικοί τρόποι για να αυξηθεί η νοημοσύνη του, σύμφωνα με νέο δημοσίευμα στο «Perspectives on Psychological Science», περιοδικό του Συλλόγου της Ψυχολογικής Επιστήμης. Χρησιμοποιώντας μια τεχνική που ονομάζεται μετα-ανάλυση, ομάδα ερευνητών του Πανεπιστημίου Steinhardt της Νέας Υόρκης του τμήματος Πολιτισμού, Παιδείας, και Ανθρώπινης Ανάπτυξης συνδύασε τα αποτελέσματα από υπάρχουσες μελέτες που αφορούν τα δείγματα παιδιών από τη γέννησή τους μέχρι τα πρώτα χρόνια στο νηπιαγωγείο. Στόχος της μελέτης αυτής ήταν η δημιουργία μιας βάσης δεδομένων που θα έδειχνε ποιοι παράγοντες συμβάλουν στην αύξηση της νοημοσύνης των παιδιών. Ολες οι μελέτες σε αυτή τη βάση δεδομένων βασίζονται σε φυσιολογικό πληθυσμό, μια και οι συμμετέχοντες δεν έχουν κλινικές διαγνώσεις για διανοητική αναπηρία. Ωστόσο, ο μεγαλύτερος στόχος ήταν η κατανόηση της φύση της νοημοσύνης και εάν και πώς μπορεί να καλλιεργηθεί σε κάθε στάδιο της ανάπτυξης του ανθρώπου.
Συνολικά, τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι ορισμένες διατροφικές και περιβαλλοντικές παρεμβάσεις μπορούν να είναι αποτελεσματικές στην αύξηση του IQ των παιδιών.
Οι έγκυοι και τα νεογέννητά τους που κατανάλωναν μακράς αλύσου πολυακόρεστα λιπαρά οξέα, τροφές πλούσιες σε ωμέγα-3, βρέθηκαν να έχουν ενισχύσει το IQ των παιδιών τους κατά 3,5 μονάδες περισσότερο. Αυτά τα απαραίτητα λιπαρά οξέα μπορούν να βοηθήσουν στην αύξηση της νοημοσύνης με την ανάπτυξη των νευρικών κυττάρων που το σώμα δεν μπορεί να παράγει από μόνο του. Ο σολομός, οι σαρδέλες, τα αβγά και τα καρύδια είναι πλούσιες πηγές.
Δεν υπάρχουν επαρκή αποτελέσματα, ωστόσο, σχετικά με το αν και άλλα διατροφικά στοιχεία, όπως ο σίδηρος, οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β, η ριβοφλαβίνη, η θειαμίνη, η νιασίνη και ο ψευδάργυρος, έχουν ευεργετικά αποτελέσματα στη νοημοσύνη του ανθρώπινου οργανισμού.
Η εγγραφή ενός κοινωνικά και οικονομικά ασθενέστερου παιδιού σε έναν καλό παιδικό σταθμό με καλό σύστημα εκπαίδευσης και η εισαγωγή στην ανάγνωση βρέθηκαν να αυξάνουν το IQ περισσότερο από τέσσερις μονάδες.
Οι ερευνητές επισήμαναν ότι μια καλή εκπαίδευση με σωστό σύστημα μπορεί να βοηθήσει στην αύξηση του IQ των παιδιών και αυτό οφείλεται στην έκθεσή τους σε ένα σύνθετο περιβάλλον που είναι απαιτητικό σε γνώσεις και ανάπτυξη. Δεν είναι σαφές, ωστόσο, κατά πόσον τα αποτελέσματα αυτά ισχύουν γενικότερα για όλα τα παιδιά από διαφορετικά κοινωνικοοικονομικά στρώματα.
Παραδόξως, οι ερευνητές δεν βρήκαν στοιχεία που να υποστηρίζουν την ιδέα ότι η πρόωρη εκπαίδευση σε παιδιά που γίνεται από μικρότερη ηλικία είναι πιο αποτελεσματική σε σχέση με εκείνα που αρχίζουν αργότερα. Οι έρευνες επικεντρώθηκαν στην ανάγνωση: είχε γίνει διδασκαλία στους γονείς για το πώς να συμμετάσχουν βοηθώντας τα παιδιά τους σε αυτή. Τα αποτελέσματα έδειξαν αύξηση του IQ τους κατά 6 μονάδες. Οι παρεμβάσεις αυτές όμως δεν φαίνεται να έχουν θετικά αποτέλεσμα για τα παιδιά άνω των 4 ετών. Παρ’ όλα αυτά οι παρεμβάσεις μπορούν να επιταχύνουν την ανάπτυξη της γλώσσας, η οποία με τη σειρά της ενισχύει το IQ του παιδιού.
Η αποστολή του παιδιού στο νηπιαγωγείο βρέθηκε να αυξάνει το IQ του περισσότερο από τέσσερις μονάδες και οι παιδικοί σταθμοί που περιλαμβάνουν την ανάπτυξη της γλώσσας βρέθηκαν να το ενισχύουν το ακόμα περισσότερο, στις επτά μονάδες. Είναι εμφανές, λοιπόν, ότι η σχέση μεταξύ νοημοσύνης και προσχολικής ηλικίας θα μπορούσε να είναι συνάρτηση της αυξημένης έκθεσης στη γλώσσα ή και το αποτέλεσμα της συνολικής γνώσης που παρέχεται στο προσχολικό περιβάλλον.
Τα αποτελέσματα αυτά υποστηρίζουν και προηγούμενα συμπεράσματα, δηλαδή ένα καλό περιβάλλον με σωστή εκπαίδευση μπορεί να ενισχύσει την ανάπτυξη της νοημοσύνης. Σε ό,τι αφορά τη διατροφή, συνολικά, αναγνωρίζεται η σύνδεση μεταξύ αυξημένης κατανάλωσης των απαραίτητων λιπαρών οξέων και της ανεπτυγμένης νοημοσύνης. Ωστόσο, όλο αυτό οδηγεί σε νέα δελεαστικά ερωτήματα για μελλοντικές έρευνες και για άλλα διατροφικά στοιχεία.
Η σωστή διατροφή ενός παιδιού, με αυξημένη κατανάλωση φαγητών πλούσια σε ωμέγα-3 λιπαρά, και η εγγραφή του σε νηπιαγωγείο με καλό εκπαιδευτικό σύστημα έχουν αποδειχθεί αποτελεσματικοί τρόποι για να αυξηθεί η νοημοσύνη του, σύμφωνα με νέο δημοσίευμα στο «Perspectives on Psychological Science», περιοδικό του Συλλόγου της Ψυχολογικής Επιστήμης. Χρησιμοποιώντας μια τεχνική που ονομάζεται μετα-ανάλυση, ομάδα ερευνητών του Πανεπιστημίου Steinhardt της Νέας Υόρκης του τμήματος Πολιτισμού, Παιδείας, και Ανθρώπινης Ανάπτυξης συνδύασε τα αποτελέσματα από υπάρχουσες μελέτες που αφορούν τα δείγματα παιδιών από τη γέννησή τους μέχρι τα πρώτα χρόνια στο νηπιαγωγείο. Στόχος της μελέτης αυτής ήταν η δημιουργία μιας βάσης δεδομένων που θα έδειχνε ποιοι παράγοντες συμβάλουν στην αύξηση της νοημοσύνης των παιδιών. Ολες οι μελέτες σε αυτή τη βάση δεδομένων βασίζονται σε φυσιολογικό πληθυσμό, μια και οι συμμετέχοντες δεν έχουν κλινικές διαγνώσεις για διανοητική αναπηρία. Ωστόσο, ο μεγαλύτερος στόχος ήταν η κατανόηση της φύση της νοημοσύνης και εάν και πώς μπορεί να καλλιεργηθεί σε κάθε στάδιο της ανάπτυξης του ανθρώπου.
Συνολικά, τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι ορισμένες διατροφικές και περιβαλλοντικές παρεμβάσεις μπορούν να είναι αποτελεσματικές στην αύξηση του IQ των παιδιών.
Οι έγκυοι και τα νεογέννητά τους που κατανάλωναν μακράς αλύσου πολυακόρεστα λιπαρά οξέα, τροφές πλούσιες σε ωμέγα-3, βρέθηκαν να έχουν ενισχύσει το IQ των παιδιών τους κατά 3,5 μονάδες περισσότερο. Αυτά τα απαραίτητα λιπαρά οξέα μπορούν να βοηθήσουν στην αύξηση της νοημοσύνης με την ανάπτυξη των νευρικών κυττάρων που το σώμα δεν μπορεί να παράγει από μόνο του. Ο σολομός, οι σαρδέλες, τα αβγά και τα καρύδια είναι πλούσιες πηγές.
Δεν υπάρχουν επαρκή αποτελέσματα, ωστόσο, σχετικά με το αν και άλλα διατροφικά στοιχεία, όπως ο σίδηρος, οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β, η ριβοφλαβίνη, η θειαμίνη, η νιασίνη και ο ψευδάργυρος, έχουν ευεργετικά αποτελέσματα στη νοημοσύνη του ανθρώπινου οργανισμού.
Η εγγραφή ενός κοινωνικά και οικονομικά ασθενέστερου παιδιού σε έναν καλό παιδικό σταθμό με καλό σύστημα εκπαίδευσης και η εισαγωγή στην ανάγνωση βρέθηκαν να αυξάνουν το IQ περισσότερο από τέσσερις μονάδες.
Οι ερευνητές επισήμαναν ότι μια καλή εκπαίδευση με σωστό σύστημα μπορεί να βοηθήσει στην αύξηση του IQ των παιδιών και αυτό οφείλεται στην έκθεσή τους σε ένα σύνθετο περιβάλλον που είναι απαιτητικό σε γνώσεις και ανάπτυξη. Δεν είναι σαφές, ωστόσο, κατά πόσον τα αποτελέσματα αυτά ισχύουν γενικότερα για όλα τα παιδιά από διαφορετικά κοινωνικοοικονομικά στρώματα.
Παραδόξως, οι ερευνητές δεν βρήκαν στοιχεία που να υποστηρίζουν την ιδέα ότι η πρόωρη εκπαίδευση σε παιδιά που γίνεται από μικρότερη ηλικία είναι πιο αποτελεσματική σε σχέση με εκείνα που αρχίζουν αργότερα. Οι έρευνες επικεντρώθηκαν στην ανάγνωση: είχε γίνει διδασκαλία στους γονείς για το πώς να συμμετάσχουν βοηθώντας τα παιδιά τους σε αυτή. Τα αποτελέσματα έδειξαν αύξηση του IQ τους κατά 6 μονάδες. Οι παρεμβάσεις αυτές όμως δεν φαίνεται να έχουν θετικά αποτέλεσμα για τα παιδιά άνω των 4 ετών. Παρ’ όλα αυτά οι παρεμβάσεις μπορούν να επιταχύνουν την ανάπτυξη της γλώσσας, η οποία με τη σειρά της ενισχύει το IQ του παιδιού.
Η αποστολή του παιδιού στο νηπιαγωγείο βρέθηκε να αυξάνει το IQ του περισσότερο από τέσσερις μονάδες και οι παιδικοί σταθμοί που περιλαμβάνουν την ανάπτυξη της γλώσσας βρέθηκαν να το ενισχύουν το ακόμα περισσότερο, στις επτά μονάδες. Είναι εμφανές, λοιπόν, ότι η σχέση μεταξύ νοημοσύνης και προσχολικής ηλικίας θα μπορούσε να είναι συνάρτηση της αυξημένης έκθεσης στη γλώσσα ή και το αποτέλεσμα της συνολικής γνώσης που παρέχεται στο προσχολικό περιβάλλον.
Τα αποτελέσματα αυτά υποστηρίζουν και προηγούμενα συμπεράσματα, δηλαδή ένα καλό περιβάλλον με σωστή εκπαίδευση μπορεί να ενισχύσει την ανάπτυξη της νοημοσύνης. Σε ό,τι αφορά τη διατροφή, συνολικά, αναγνωρίζεται η σύνδεση μεταξύ αυξημένης κατανάλωσης των απαραίτητων λιπαρών οξέων και της ανεπτυγμένης νοημοσύνης. Ωστόσο, όλο αυτό οδηγεί σε νέα δελεαστικά ερωτήματα για μελλοντικές έρευνες και για άλλα διατροφικά στοιχεία.
Σχόλια