Διάφορες έρευνες έχουν χρησιμοποιηθεί για να εντοπίσουν τους παράγοντες που επηρεάζουν τη συμπεριφορά μας ως καταναλωτών. Αν το δούμε από την πλευρά της δεοντολογίας, σίγουρα ο επηρεασμός της καταναλωτικής συμπεριφοράς δεν είναι πάντα κάτι το ηθικό- ωστόσο, ενδιαφέροντα είναι τα ευρήματα τέτοιων ερευνών. Ας δούμε μια έρευνα που χρησιμοποίησε το άρωμα της σοκολάτας για να βρει πόσο επηρεάζει τις προτιμήσεις των αγοραστών:
Ένα πρωτότυπο πείραμα αποφάσισαν να
διεξαγάγουν βέλγοι επιστήμονες «πλημμυρίζοντας» ένα βιβλιοπωλείο με
άρωμα σοκολάτας προκειμένου να μελετήσουν τη συμπεριφορά των πελατών.
Μέσα σε διάστημα 10 ημερών, μελέτησαν τη συμπεριφορά συνολικά 201 πελατών. Διαπίστωσαν λοιπόν, ότι υπό την επήρεια του αρώματος του γλυκού πειρασμού, τα άτομα που έμπαιναν στο βιβλιοπωλείο είχαν 3,5 φορές περισσότερες πιθανότητες να πιάσουν στα χέρια τους ένα ρομαντικό μυθιστόρημα.
Παρατήρησαν ακόμα, ότι ακολουθώντας το μεθυστικό άρωμα της σοκολάτας, οι καταναλωτές είχαν εξαπλάσιες πιθανότητες να αγοράσουν τελικά ένα ρομαντικό μυθιστόρημα ή ένα βιβλίο μαγειρικής. Την προτίμηση στα βιβλία μαγειρικής οι ειδικοί την αποδίδουν στο γεγονός ότι η μυρωδιά της σοκολάτας άνοιγε στους καταναλωτές την όρεξη για μαγειρικές απόπειρες και γαστριμαργικές απολαύσεις.
Ο έρωτας περνάει από το στομάχι
«Όταν οι καταναλωτές μυρίζουν τη σοκολάτα, αυτομάτως σκέφτονται πράγματα που σχετίζονται με τη γλυκιά απόλαυση, όπως π.χ. ο έρωτας και η μαγειρική» εξηγεί η επικεφαλής της μελέτης δρ Λιβ Ντουσέ από το Πανεπιστήμιο της Αμβέρσας.
Προηγούμενη μελέτη είχε δείξει ότι το άρωμα της σοκολάτας βελτιώνει τη διάθεσή μας, πυροδοτώντας συναισθήματα ευχαρίστησης ή ακόμη και διέγερσης κατά τη διάρκεια καταναλωτικών εξορμήσεων.
Οι βέλγοι επιστήμονες ωστόσο καταλήγουν ότι: «Η διάχυση του αρώματος της σοκολάτας στον χώρο ενός καταστήματος έχει θετική επίδραση στη γενική συμπεριφορά των καταναλωτών και αρνητική στην “κατευθυνόμενη” συμπεριφορά που προωθούν κάποια καταστήματα».
image: http://asset.tovima.gr/vimawebstatic//B440C8715506F66D68EF151328BFA4EF.jpg
Μέσα σε διάστημα 10 ημερών, μελέτησαν τη συμπεριφορά συνολικά 201 πελατών. Διαπίστωσαν λοιπόν, ότι υπό την επήρεια του αρώματος του γλυκού πειρασμού, τα άτομα που έμπαιναν στο βιβλιοπωλείο είχαν 3,5 φορές περισσότερες πιθανότητες να πιάσουν στα χέρια τους ένα ρομαντικό μυθιστόρημα.
Παρατήρησαν ακόμα, ότι ακολουθώντας το μεθυστικό άρωμα της σοκολάτας, οι καταναλωτές είχαν εξαπλάσιες πιθανότητες να αγοράσουν τελικά ένα ρομαντικό μυθιστόρημα ή ένα βιβλίο μαγειρικής. Την προτίμηση στα βιβλία μαγειρικής οι ειδικοί την αποδίδουν στο γεγονός ότι η μυρωδιά της σοκολάτας άνοιγε στους καταναλωτές την όρεξη για μαγειρικές απόπειρες και γαστριμαργικές απολαύσεις.
Ο έρωτας περνάει από το στομάχι
«Όταν οι καταναλωτές μυρίζουν τη σοκολάτα, αυτομάτως σκέφτονται πράγματα που σχετίζονται με τη γλυκιά απόλαυση, όπως π.χ. ο έρωτας και η μαγειρική» εξηγεί η επικεφαλής της μελέτης δρ Λιβ Ντουσέ από το Πανεπιστήμιο της Αμβέρσας.
Προηγούμενη μελέτη είχε δείξει ότι το άρωμα της σοκολάτας βελτιώνει τη διάθεσή μας, πυροδοτώντας συναισθήματα ευχαρίστησης ή ακόμη και διέγερσης κατά τη διάρκεια καταναλωτικών εξορμήσεων.
Οι βέλγοι επιστήμονες ωστόσο καταλήγουν ότι: «Η διάχυση του αρώματος της σοκολάτας στον χώρο ενός καταστήματος έχει θετική επίδραση στη γενική συμπεριφορά των καταναλωτών και αρνητική στην “κατευθυνόμενη” συμπεριφορά που προωθούν κάποια καταστήματα».
image: http://asset.tovima.gr/vimawebstatic//B440C8715506F66D68EF151328BFA4EF.jpg
Σχόλια