Το φύλο των συνδαιτυμόνων επηρεάζει την ποσότητα της τροφής που θα φάμε;

www.medclient.com
Σε προηγούμενο άρθρο είδαμε ότι παρατηρείται στις γυναίκες μίμηση της διατροφικής συμπεριφοράς των συνδαιτυμόνων τους. Μεταφράζω ένα άρθρο που μας μεταφέρει τα ευρήματα μιας άλλης έρευνας σχετικά με το πώς το φύλο και ο αριθμός των συνδαιτυμόνων μας επηρεάζουν τις ποσότητες που καταναλώνουμε.

Αν είσαστε γυναίκα και τρώτε το δείπνο σας μαζί με έναν άντρα, είναι πιο πιθανό ότι θα επιλέξετε φαγητό με περισσότερες θερμίδες, από ό,τι αν τρώγατε παρέα με μια γυναίκα. Αυτό είναι ένα από τα ευρήματα μιας μελέτης που διεξήχθη από ερευνητές στο πανεπιστήμιο McMaster.
Τα αποτελέσματα εμφανίζονται στην online έκδοση του διεθνούς επιστημονικού περιοδικού Appetite. Η Meredith Young, υποψήφια διδάκτορας στο τμήμα ψυχολογίας, βρήκε ότι οι επιλογές μας σε ένα γεύμα επηρεάζονται από την παρέα μας και από τη φυλετική σύστασή της. 
Παρατηρώντας φοιτητές στο φυσικό τους περιβάλλον σε τρία εστιατόρια του πανεπιστημίου, με μεγάλο εύρος διατροφικών επιλογών και συστάσεων παρέας, η Young βρήκε ότι οι γυναίκες που έτρωγαν με αρσενική συντροφιά επέλεγαν φαγητά με σημαντικά χαμηλότερη θερμιδική αξία από ό,τι οι γυναίκες που έτρωγαν με μια άλλη γυναίκα. Επιπλέον, όταν οι γυναίκες έτρωγαν σε παρέες μεικτού φύλου, οι διατροφικές τους επιλογές ήταν χαμηλότερες θερμιδικά από ποτέ. Όσο πιο πολλοί άντρες υπήρχαν στην παρέα, τόσο πιο λίγες ήταν οι θερμίδες που κατανάλωναν. Όταν οι γυναίκες βρίσκονταν σε αποκλειστικά γυναικείες παρέες, το φαγητό τους ήταν σημαντικά πιο πλούσιο σε θερμίδες.
 "Η κατανάλωση τροφής είναι μια κοινωνική δραστηριότητα", λέει η Young. "Στα εστιατόρια του πανεπιστημίου οι άνθρωποι επιλέγουν το φαγητό τους πριν κάτσουν και ίσως πριν να γνωρίζουν με ποιον θα φάνε. Δεδομένων των παρατηρούμενων διαφορών που διαπιστώθηκαν, φαίνεται πιθανό ότι τη στιγμή της επιλογής της τροφής τα άτομα γνώριζαν την κοινωνική σύσταση της παρέας τους". 
Η Young δεν εκπλήσσεται από τα ευρήματα της έρευνας. Η βιομηχανία της δίαιτας έχει ως στόχο κυρίως τις γυναίκες-καταναλώτριες και οι διαφημίσεις προϊόντων συνήθως απεικονίζουν πολύ λεπτά μοντέλα παρά μέσου μεγέθους ή υπέρβαρα άτομα. Έτσι, οι επιλογές φαίνεται ότι επηρεάζονται από την εντύπωση που θα προκαλέσει μια γυναίκα. Με άλλα λόγια, οι μικρότερες και πιο υγιεινές μερίδες δίνουν πιο "θηλυκή" εντύπωση και οι γυναίκες μπορεί να πιστεύουν ότι, αν φάνε λιγότερο, θα θεωρηθούν από τους άντρες ως πιο ελκυστικές. "Είναι πιθανό ότι οι μικρές μερίδες στέλνουν μηνύματα στο αντίθετο φύλο, είτε συνειδητά είτε όχι, και έτσι οι γυναίκες επιλέγουν μικρότερο μέγεθος μερίδας, για να τις δούνε ως πιο ελκυστικές". 
Όσον αφορά τις επιλογές που κάνουν οι άντρες, η έρευνα έδειξε ότι οι άντρες δεν επηρεάζονταν σημαντικά ούτε από τον αριθμό των συνδαιτυμόνων τους ούτε από το φύλο τους.

Σχόλια