Απαλότερος φωτισμός και μουσική=λιγότερο φαγητό

Αυτές τις μέρες δημοσιεύτηκαν τα αποτελέσματα της νέας έρευνας του γνωστού ειδικού της ψυχολογίας της διατροφής Brian Wansink σχετικά με την επίδραση περιβαλλοντικών παραγόντων στη διατροφή μας. Μεταφράζω άρθρο με τα ευρήματα αυτά:

Όπως η μουσική και ο φωτισμός επηρεάζουν τι αγοράζουν οι καταναλωτές, οι χαμηλότεροι τόνοι και ο πιο απαλός φωτισμός σε ένα ταχυφαγείο (φαστ φουντ) μπορεί να βοηθήσει τους πελάτες να απολαύσουν περισσότερο το γεύμα τους και να φάνε λιγότερο, σύμφωνα με μια αμερικανική μελέτη.
Αφού μεταμόρφωσαν ένα τμήμα ενός εστιατορίου φαστ φουντ στο Ιλινόις με πιο απαλή μουσική και φωτισμό, οι ερευνητές βρήκαν ότι οι πελάτες έτρωγαν 18% λιγότερες θερμίδες από ό,τι οι άνθρωποι στο υπόλοιπο εστιατόριο. "Όταν μαλακώσαμε τα φώτα και τη μουσική στο εστιατόριο, δεν άλλαξαν οι παραγγελίες των ανθρώπων, αλλά τους οδήγησε να φάνε λιγότερο και τους έκανε πιο ικανοποιημένους και ευχαριστημένους", λέει ο Brian Wansink, καθηγητής μάρκετινγκ και συμπεριφοράς καταναλωτών στο πανεπιστήμιο Κορνέλ της Νέας Υόρκης.  

Στη μελέτη, που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό Psychological Reports, ο Wansinkκαι ο συνεργάτης του Koert Van Ittersum, από το Georgia Institute of Technology, είπαν ότι τα δυνατά φώτα, τα έντονα χρώματα, οι επιφάνειες που αντανακλούν τον ήχο και η δυνατή μουσική στα εστιατόρια φαστ φουντ δεν είναι σχεδιασμένα για να είναι χαλαρωτικά. Έτσι, βελτίωσαν το κλίμα σε ένα τμήμα ενός εστιατορίου Hardee's για τη διεξαγωγή της έρευνας, προσθέτοντας φυτά, πίνακες, έμμεσο φωτισμό, τραπεζομάντηλα, κεριά και οργηστρική μουσική. Αφού τοποθέτησαν τους πελάτες και στα δύο μέρη του καταστήματος, χρονομέτρησαν τη διάρκεια του γεύματός τους και μέτρησαν τις θερμίδες που καταναλώθηκαν. Οι πελάτες στο τροποποιημένο τμήμα έφαγαν για περισσότερη ώρα, κατανάλωσαν όμως λιγότερες θερμίδες και χαρακτήρισαν το εστιατόριο ως πιο ευχάριστο.
"Λίγος περισσότερος χρόνος για να φάνε πιο αργά σε ένα πιο χαλαρό μέρος έκανε τεράστια διαφορά, όχι μόνο στο πόσο έφαγαν αλλά και στο πόσο τους άρεσε", είπε ο Wansink, πρώην διευθυντής του τμήματος του Αγροτικού Κέντρου για την Πολιτική και την Προώθηση της διατροφής και συγγραφέςα του βιβλίου "Αλόγιστο φαγητό: γιατί τρώμε περισσότερο από όσο νομίζουμε".
"Αυτά τα αποτελέσματα μας καταδεικνύουν ότι ένα πιο χαλαρό περιβάλλον αυξάνει την ικανοποίηση και μειώνει την κατανάλωση", προσθέτει.
Περίπου ένας στους τρεις ενήλικες και ένα στα έξι παιδιά και έφηβοι στις ΗΠΑ είναι παχύσαρκοι, σύμφωνα με τους υπολογισμούς του κράτους. Ο Wansink, που στέλνει τα ευρήματά του στις αλυσίδες των εστιατορίων, είπε ότι μερικές απλές αλλαγές θα μπορούσαν να βοηθήσουν τους ανθρώπους να τρώνε καλύτερα και να απολαμβάνουν και περισσότερο το φαγητό. "Αν η πιο απαλή μουσική και φωτισμός κάνουν τους ανθρώπους να τρώνε λιγότερο στο φαστ φουντ, γιατί να μην προσπαθήσουν να κάνουν το ίδιο πράγμα και στο σπίτι τους;" λέει ο Wansink.

image:  http://s1.reutersmedia.net/resources/r/?m=02&d=20120830&t=2&i=647766418&w=460&fh=&fw=&ll=&pl=&r=CBRE87T1JLP00

Σχόλια