Αγαπητοί φίλοι και αναγνώστες, εύχομαι καλή σχολική- ακαδημαϊκή χρονιά, με υγεία, δημιουργικότητα, καλή διάθεση, ηρεμία, πρόοδο και καθαρό μυαλό!
Η εκπαιδευτική ειδησεογραφία βρίθει με άρθρα για τις ελλείψεις των σχολείων, για τις καθυστερήσεις των λάπτοπ, για την αναγνώριση των κολλεγίων, και για τη μη ετοιμότητα για τη γρίπη.
Ας αλλάξουμε κλίμα (που λένε και οι δημοσιογράφοι) και ας δούμε ένα πολύ ενδιαφέρον άρθρο σχετικά με την επίπτωση της χρήσης λατινικών χαρακτήρων για τη γραπτή επικοινωνία (greeklish) στην ορθογραφία των παιδιών. Το άρθρο βασίζεται σε έρευνα του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας. Απομονώνω μερικά ενδιαφέροντα:
- Τα είδη των λαθών των μαθητών αφορούν κυρίως την παράλειψη τονισμού ή σημείων στίξης και τη χρήση αγγλικών σημείων στίξης, το συνδυασμό ελληνικών και λατινικών γραμμάτων σε μία λέξη, ορθογραφικά λάθη (π.χ. ο αντί για ω), φωνητικά λάθη (κυρίως στους φθόγγους π.χ. κς αντί για ξ), καθώς, επίσης, σύντμηση λέξεων (π.χ. tespa αντί τέλος πάντων, tpt αντί για τίποτα, dld αντί για δηλαδή κ.α.).
- Οι φιλόλογοι δήλωσαν ότι συνάντησαν λέξεις γραμμένες σε greeklish σε γραπτά του σχολείου σε ποσοστό 64,3%
- Οι μαθητές που παραδέχτηκαν ότι τα χρησιμοποιούν στο γυμνάσιο φτάνουν το 67,8%, στο ΕΠΑΛ το 70,2% και στο ΓΕΛ 88,5%.
- Οι μαθητές δήλωσαν ακόμη πως πέρα από τα ηλεκτρονικά μέσα επικοινωνίας (sms 52,8%, e-mail 78,2%, chat-forum 84,7%, smartphone 16,1%, pda 13,7%) χρησιμοποιούν τα greeklish και σε χειρόγραφα (προσωπικές σημειώσεις, σχολικές εργασίες, σημειώματα κ.α.) σε ποσοστό 15,7%.
- Οι λόγοι χρήσης του συγκεκριμένου τρόπου γραφής είναι κατά τους μαθητές η συνήθεια, σε ποσοστό 83,9%, η εξοικονόμηση χρόνου (75,8%), επειδή το θεωρούν χρήσιμο ή βολικό εργαλείο (71,4%), για την αποφυγή ορθογραφικών λαθών (38,7%) και ... επειδή είναι μόδα (33,9%).
Σχόλια