Επειδή έλαβα πολλά θετικά μηνύματα από αναγνώστες του μπλογκ σχετικά με συγκεκριμένα ποστ για την πίεση για την εξωτερική εμφάνιση που δέχονται οι γυναίκες, παραθέτω δύο βίντεο. Ως ειδικός έχω κατανοήσει από καιρό έναν από τους βασικούς λόγους που συνεισφέρουν στην διαμόρφωση της αρνητικής αυτοεικόνας, ιδίως των γυναικών: την πίεση από τα πρότυπα που προβάλλονται από τα ΜΜΕ. Ωστόσο, αυτή η φράση ("πρότυπα των ΜΜΕ") χρησιμοποιείται περισσότερο ως κλισέ και όχι με πιο συγκεκριμένα στοιχεία και αποδείξεις. Χρειαζόμαστε περισσότερη επίγνωση της κατάστασης. Περισσότερη κριτική της κατάστασης, περισσότερη ενημέρωση.
Ακόμα και οι ειδικοί, που μπορούμε να αποκρυπτογραφήσουμε εν μέρει τα μηνύματα αυτά και να κατανοήσουμε τους κινδύνους για την αυτοεικόνα και το ρόλο τους απέναντι στην ανάπτυξη διαταραχών πρόσληψης τροφής και στα προβλήματα αυτοπεποίθησης, εκπλησσόμαστε και συγκλονιζόμαστε από την εκμετάλλευση των βασικών αρχών της ψυχολογίας (συνδυασμούς ερεθισμάτων, μηνύματα με ενισχυτική αξία σε ανθυγιεινές συμπεριφορές, συστηματική απευαισθητοποίηση σε μη ρεαλιστικές εικόνες, δημιουργία ιδανικών προς ταύτιση, μάθηση μέσω μίμησης κτλ.) για εμπορικούς σκοπούς. Μια εκμετάλλευση που επιδεινώνει βασικά ζητήματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων και προβάλλει πρότυπα που ενδυναμώνουν την ανθρώπινη ανασφάλεια, που ωθούν την αντικειμενοποίηση της ανθρώπινης ύπαρξης, μέχρι και που ενισχύουν τη χρήση βίας.
Στο επόμενό μου βιβλίο θα παραθέτω αρκετά στοιχεία σε ευανάγνωστη μορφή, σχετικά με τις εικόνες που δεχόμαστε, τα μηνύματα που κρύβονται από πίσω τους και την αντίθεσή τους με την πραγματικότητα της ζωής. Ως τότε, μπορείτε να δείτε πολλά πολλά παραδείγματα από την πραγματικά εξαιρετική δουλειά της Jean Kilbourne (κάντε κλικ στο όνομα για περισσότερες πληροφορίες) σχετικά με την αναπαράσταση της γυναίκας στο χώρο της διαφήμισης. Και υπόσχομαι για το μέλλον να συνεισφέρω στην ευαισθητοποίηση του κοινού σχετικά με την πίεση για την τέλεια εξωτερική εμφάνιση που προωθείται και μέσα από τα ελληνικά ΜΜΕ. Ως τότε ας απολαύσουμε την Kilbourne:
Ακόμα και οι ειδικοί, που μπορούμε να αποκρυπτογραφήσουμε εν μέρει τα μηνύματα αυτά και να κατανοήσουμε τους κινδύνους για την αυτοεικόνα και το ρόλο τους απέναντι στην ανάπτυξη διαταραχών πρόσληψης τροφής και στα προβλήματα αυτοπεποίθησης, εκπλησσόμαστε και συγκλονιζόμαστε από την εκμετάλλευση των βασικών αρχών της ψυχολογίας (συνδυασμούς ερεθισμάτων, μηνύματα με ενισχυτική αξία σε ανθυγιεινές συμπεριφορές, συστηματική απευαισθητοποίηση σε μη ρεαλιστικές εικόνες, δημιουργία ιδανικών προς ταύτιση, μάθηση μέσω μίμησης κτλ.) για εμπορικούς σκοπούς. Μια εκμετάλλευση που επιδεινώνει βασικά ζητήματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων και προβάλλει πρότυπα που ενδυναμώνουν την ανθρώπινη ανασφάλεια, που ωθούν την αντικειμενοποίηση της ανθρώπινης ύπαρξης, μέχρι και που ενισχύουν τη χρήση βίας.
Στο επόμενό μου βιβλίο θα παραθέτω αρκετά στοιχεία σε ευανάγνωστη μορφή, σχετικά με τις εικόνες που δεχόμαστε, τα μηνύματα που κρύβονται από πίσω τους και την αντίθεσή τους με την πραγματικότητα της ζωής. Ως τότε, μπορείτε να δείτε πολλά πολλά παραδείγματα από την πραγματικά εξαιρετική δουλειά της Jean Kilbourne (κάντε κλικ στο όνομα για περισσότερες πληροφορίες) σχετικά με την αναπαράσταση της γυναίκας στο χώρο της διαφήμισης. Και υπόσχομαι για το μέλλον να συνεισφέρω στην ευαισθητοποίηση του κοινού σχετικά με την πίεση για την τέλεια εξωτερική εμφάνιση που προωθείται και μέσα από τα ελληνικά ΜΜΕ. Ως τότε ας απολαύσουμε την Kilbourne:
και το δεύτερο μέρος:
Σχόλια